JEI IMATE KREDITĄ - 11 PATARIMŲ BANKŲ KLIENTAMS

1.  Jeigu galite – neimkite kredito. 
2.  Jeigu tokios galimybės neturite, būkite labai atsargūs bendraudami su banku. Nepamirškite, kad Jus ištikus finansiniams sunkumams, bankai neprivalo Jums teikti nuolaidų ar kitaip padėti. Svarbiausias bankų veiklos tikslas – pelnas, kitaip sakant, uždirbti iš Jūsų kuo daugiau pinigų. Todėl bankas ir sudaro ilgalaikę kredito sutartį su Jumis. Suvokite, kad pasitaikius galimybei bankas sieks bloginti Jums kredito sąlygas – kelti palūkanas, reikalauti iš Jūsų sutarties ir kitokių administravimo mokesčių ir pan. 
3.  Prieš imdami būsto kreditą, pasitarkite su nepriklausomu konsultantu – juk ši sutartis gali Jus lydėti visą gyvenimą, tad pasikliauti vien tik banko, kuris turi savų interesų, patarimais nevertėtų.
4.  Nelaiduokite visu savo turtu – toks laidavimas gali atnešti nepataisomų pasekmių Jums ir Jūsų šeimai. Pasirūpinkite santaupomis, kad, susiklosčius netikėtai situacijai, bent keletą mėnesių galėtumėte laiku atsiskaityti su banku.
5.  Neskubėkite priimti galutinio sprendimo dėl sutarties su banku, net jei bankas jus spaudžia apsispręsti kuo greičiau. Verčiau prieš imdami kreditą gaukite bent keleto bankų pasiūlymus – konkurencija tarp bankų sudarys galimybę pagerinti kredito sąlygas. Nepamirškite, kad paskola yra produktas, toks pats, kaip, pavyzdžiui, poilsinė kelionė. Jeigu sąlygos Jūsų netenkina, galite dėl jų derėtis arba ieškoti kito paslaugos teikėjo, kurio sąlygos Jums bus priimtinesnės. Neprivalote iš karto priimti visų banko siūlomų sąlygų. 
6.  Išsireikalaukite, kad kredito sutartyje būtų numatyta aiški tvarka, kaip su Jumis bus elgiamasi, jei laiku negalėsite mokėti įmokų bankui. 
7.  Įforminkite visus susitarimus ir derybas su bankais raštu – el. laiškais, raštais. Patartina daryti ir pokalbių garso įrašus, nes bankai gali įrašyti pokalbius net Jūsų neįspėję. Pateikdami savo raštą bankui, jo kopiją su banko spaudu pasilikite sau. Saugokite visą susirašinėjimų ir kitokio bendravimo su banku istoriją.
8.  Nepriimkite jokių sprendimų pasirėmę žodiniais banko darbuotojų pažadais, net jeigu pažįstate darbuotojus. Nepamirškite, kad vadybininkas, su kuriuo bendraujate, bet kada gali būti pakeistas, o atėjęs naujas tikrai nežinos apie Jūsų žodinius susitarimus su ankstesniu vadybininku.
9.  Būkite budrūs, jeigu derantis dėl paskolos banko darbuotojai Jums siūlo tiesiogiai su paskola nesusijusius finansinius produktus, kurių Jums nereikia. Banko darbuotojai dažnai gauna premijas už parduotų paslaugų ar produktų kiekį, todėl ir stengiasi įsiūlyti įvairias paslaugas ar produktus, nebūtinai reikalingus klientui ir atitinkančius jo interesus.
10.  Ginčus su banku spręskite Lietuvos banko Ginčų nagrinėjimo komisijoje. Jei manote, kad Jūsų kredito sutartis nelygiateisė, kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
11.  Jei jau turite kreditą – būkite aktyvūs, stebėkite, kaip keičiasi rinka. Nepamirškite, kad kredito sąlygos priklauso ir nuo Jūsų.